Napisz do nas

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Słyszałeś o nietypowej sprawie? Masz pomysł na ciekawy artykuł? Podziel się nim z nami! Napisz do nas na adres redakcja@szklarska-gazeta.pl lub skorzystaj z anonimowego formularza.

Nowe ogłoszenia

2012-05-20Budowlane
wykonam remonty od a do z
2012-05-18Budowlane
ceny do negocjacji
2012-03-07INNE
Fortepian Knauss Coblenz, 193 cm długości, czarny ...
Baner akcji humanitarnej pajacyk


  • Nielegalni instruktorzy

    PDFDrukujEmail
  • Autor: Beata Holek
  • piÄ…tek, 18 lutego 2011 14:40
  • W dniu 11.02.2011 r. w Miejskim OÅ›rodku Kultury Sportu i AktywnoÅ›ci Lokalnej w Szklarskiej PorÄ™bie odbyÅ‚o siÄ™ spotkanie dotyczÄ…ce podjÄ™cia dziaÅ‚aÅ„ przeciwko nielegalnej pracy osób podajÄ…cych siÄ™ za instruktorów narciarstwa zjazdowego.


    W spotkaniu uczestniczyli m.in.: Burmistrz Szklarskiej PorÄ™by Pan Grzegorz SokoliÅ„ski, Dyrektor Miejskiego OÅ›rodka Kultury Sportu i AktywnoÅ›ci Lokalnej Pan MirosÅ‚aw TecÅ‚aw, instruktorzy narciarstwa zjazdowego w tym wÅ‚aÅ›ciciel szkóÅ‚ki narciarskiej, zaÅ‚ożyciel przedszkola narciarskiego Pan Krzysztof GÄ…siorek, obecni byli, także choć nielicznie wÅ‚aÅ›ciciele stoków narciarskich w Szklarskiej PorÄ™bie.

     

    Spotkaniu towarzyszyÅ‚y duże emocje, uczestnicy wyrazili bezradność na istniejÄ…cy problem. Po dÅ‚ugiej dyskusji, która trwaÅ‚a ok. 3 godzin wyÅ‚oniÅ‚y siÄ™ istotne wnioski.

    PadaÅ‚y różne propozycje takie jak: zakÅ‚adanie szkóÅ‚ek narciarskich dla umocnienia pozycji prawdziwych instruktorów co spowoduje konkurencjÄ™ dla tych nieuczciwych. SzkoÅ‚y te zatrudniajÄ…ce instruktorów majÄ…cych zameldowanie w Szklarskiej PorÄ™bie byÅ‚y by z podwójnÄ… korzyÅ›ciÄ…. Pierwsza– zapobieganie wejÅ›ciu na rynek Szklarskiej PorÄ™by konkurencji z zewnÄ…trz a druga– zwrot podatków od osób fizycznych i prawnych dla miasta. Sugerowano, że zacieÅ›nienie wspóÅ‚pracy z wÅ‚aÅ›cicielami stoków, również może przynieść niewymierne korzyÅ›ci.

     

    Kolejne spotkanie ustalono za miesiÄ…c w marcu. Pan Burmistrz liczy na to, że do tego czasu pierwsze kroki w temacie rejestrowania szkóÅ‚ek zostanÄ… poczynione.

     

     

    W dniu 11.02.2011 r. w Miejskim OÅ›rodku Kultury Sportu i AktywnoÅ›ci Lokalnej w Szklarskiej PorÄ™bie odbyÅ‚o siÄ™ spotkanie dotyczÄ…ce podjÄ™cia dziaÅ‚aÅ„ przeciwko nielegalnej pracy osób podajÄ…cych siÄ™ za instruktorów narciarstwa zjazdowego.

     

     

    W spotkaniu uczestniczyli m.in.: Burmistrz Szklarskiej PorÄ™by Pan Grzegorz SokoliÅ„ski, Dyrektor Miejskiego OÅ›rodka Kultury Sportu i AktywnoÅ›ci Lokalnej Pan MirosÅ‚aw TecÅ‚aw, instruktorzy narciarstwa zjazdowego w tym wÅ‚aÅ›ciciel szkóÅ‚ki narciarskiej, zaÅ‚ożyciel przedszkola narciarskiego Pan Krzysztof GÄ…siorek, obecni byli, także choć nielicznie wÅ‚aÅ›ciciele stoków narciarskich w Szklarskiej PorÄ™bie.

     Spotkaniu towarzyszyÅ‚y duże emocje, uczestnicy wyrazili bezradność na istniejÄ…cy problem. Po dÅ‚ugiej dyskusji, która trwaÅ‚a ok. 3 godzin wyÅ‚oniÅ‚y siÄ™ istotne wnioski.

    PadaÅ‚y różne propozycje takie jak: zakÅ‚adanie szkóÅ‚ek narciarskich dla umocnienia pozycji prawdziwych instruktorów co spowoduje konkurencjÄ™ dla tych nieuczciwych. SzkoÅ‚y te zatrudniajÄ…ce instruktorów majÄ…cych zameldowanie w Szklarskiej PorÄ™bie byÅ‚y by z podwójnÄ… korzyÅ›ciÄ…. Pierwsza– zapobieganie wejÅ›ciu na rynek Szkl. P. konkurencji z zewnÄ…trz a druga– zwrot podatków od osób fizycznych i prawnych dla miasta. Sugerowano, że zacieÅ›nienie wspóÅ‚pracy z wÅ‚aÅ›cicielami stoków, również może przynieść niewymierne korzyÅ›ci .Kolejne spotkanie ustalono za miesiÄ…c w marcu. Pan Burmistrz liczy na to, że do tego czasu pierwsze kroki w temacie rejestrowania szkóÅ‚ek zostanÄ… poczynione.

    Sp0rządziła Beata Holek



  • Komentarze  

     
    +4 # RE: Nielegalni instruktorzyMarzena Czarnecka 2011-02-18 15:13
    Walka z nielegalną konkurencją przy pomocy nielegalnych praktyk dyskryminacyjny ch? Od kiedy to wolno pracodawcom ustalać takie pozamerytoryczn e kryteria zatrudnienia, jak zameldowanie na terenie miasta?
    To może urzędników bedziemy też zatrudniac tylko takich, którzy mają zameldowanie w Szklarskiej Porębie i tu mieszkają. W końcu przyjezdni też stanowia konkurencję na rynku pracy dla mieszkańców.
    Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
     
     
    -2 # RE: RE: Nielegalni instruktorzyczytacz 2011-02-19 08:57
    Czy Pani Marzena czarnecka wie, że w Wenecji (Italy/UE), aby zostać gondolierem, trzeba przejść specjalny egzamin i być mieszkańcem tego miasta? Nikt z zewnątrz nie ma prawa wozić gondolą turystów.
    Czyli jednak są przepisy, które pozwalają na takie praktyki. A wydawałoby się, że to dyskryminacja.
    Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
     
     
    0 # RE: RE: RE: Nielegalni instruktorzyMarzena Czarnecka 2011-02-19 14:58
    Znam nawet prawo pozwalające kamieniowac niewierne żony, ucinać dłonie złodziejom (niepłacenie podatków to także kradzież w myśl tych przepisów) itp.
    Na razie pierwszeństwo ma u nas prawo polskie i chciałabym zobaczyć, jak się będzie przed sądem tłumaczyć pracodawca, za zastosowanie takich kryteriów oraz jak się będzie tłumaczyć władza, jeśli przyjdzie jej dogłowy uchwalenie takiego prawa lokalnego.
    A czy Pan (pani?) czytacz potrafi odróznić określenie "zameldowany na terenie miasta" (określenie użyte w komunikacie ze spotkania)i "mieszkaniec tego miasta"?
    ja bym proponowała pójść dalej w tej ochronie lokalnego rynku: sprawdzić, czy czasem właściciel/ pracownik nie wyżeżdżał ze Szklarskiej Poręby na dłużej niż zwyczajowo trwa urlop, jego majątek nie został niepatriotyczni e zdobyty na robotach za granicą... A w ogóle - to powinien się w Szklarskiej urodzić. Żadnego wżeniania się w tutejszą społeczność!
    Ostatecznie, dlaczego nie mamy mnożyć absurdów? Zapewnijmy sobie monopol na wszystko, kosztem klientów oczywiście...

    Od ścigania nielegalnych praktyk są odpowiednie służby - może kiedyś w końcu wykażą swoją przydatność ?

    ps
    czy "wożenie ludzi gondolą" to nie jest coś w rodzaju "produktu/usługi regionalnej" - ściśle związanej z zachowaniem pewnych historycznie ustalonych procedur?)
    U nas nie ma gondolierów, są taksówkarze - też grupa uprzywilejowana ... W calej Polsce.
    Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
     
     
    +1 # RE: Nielegalni instruktorzyczytacz 2011-02-19 15:45
    Pani przykłady są populistyczne.
    Nie twierdzę, że zameldowanie jest dobrym kryterium, moim zdaniem lepsze są właśnie licencje - w przypadku instruktorów - narciarskie na określone miasto /region tak jak w niektórych częściach Alp (Unia Europejska).

    licencje istnieją na całym świecie, a służą nie tylko ochronie własnego rynku, ale też klientom, którzy wykupując usługę u osoby z licencją mają prawo
    wierzyć, że będzie to usługa profesjonalna.

    Co do taksówkarzy, moim zdaniem limity ilości taksówek nie są dobrym rozwiązaniem. Jednak licencje też powinny obowiązywać, np. wydawane po egzaminie z topografii miasta.
    Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
     
     
    0 # RE: Nielegalni instruktorzyMarzena Czarnecka 2011-02-19 19:23
    Moje przykłady są tak samo dobre, jak wymyślenie kryterium zameldowania/ zamieszkania na terenie miasta. Bzdurne to, prawda?

    Natomiast czym innym jest licencja czy też zezwolenie - o ile ich otrzymanie jest uwarunkowane wyłącznie przyczynami merytorycznymi (zdany egzamin). Nawet wniesienie odpowiedniej opłaty za możliwość legalnego uprawiania działalności instruktora jestem w stanie przełknąć (za handel na placu lub na ulicy też się płaci). Z tym,że opłata to nie podatek i musi ona odpowiadać wartości świadczeń, jakie się z nią wiążą.(np utrzymanie porządku, pilnowanie, aby nikt "na lewo" nie wykonywał tego zawodu)

    ps
    co do taksówkarzy - zgadzam się. Ale jak ich potem zmusić, zeby wioząc turystę nie zapominali o topografii miasta? ;-)
    Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
     
     
    0 # RE: RE: Nielegalni instruktorzyczytacz 2011-02-19 21:29
    CytujÄ™ Marzena Czarnecka:
    co do taksówkarzy - zgadzam się. Ale jak ich potem zmusić, zeby wioząc turystę nie zapominali o topografii miasta? ;-)


    wyposażeniem pojazdu w GPS?
    :lol:
    Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
     
     
    0 # Za mordę ich wziąć!tubylec 2011-02-21 00:39
    Chciałoby się wszystko wziąć za mordę, co? A gdzie wolność w wolnym świecie? :)) Niech kursanci sami się zainteresują czy korzystają z usług fachowego instruktora czy jakiegoś pajaca. Pewnie, że wygodnie jest mieć jakąś "gwarancję" wykonania usługi ale kursanci to leszcze, na których cwaniaki łoją kasę i tak będzie.
    Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
     

    Dodaj komentarz


    Kod antysapmowy
    Odśwież

Hipoterapia HIPPONY

Gabinet Stomatologiczny w Szklarskiej Porębie

Reklama

Reklama

Linki sponsorowane

książki
zobacz najnowsze skutery i motocykle junak na skuteorowo
The Beatles
Psychoterapeuta Gniezno
Psychiatra Kraków
softshell Mammut
kenneth cole signature oraz dior diorskin nude powder